Cum ne-am organizat pentru a vizita insula Syros - capitala Cicladelor

Dragi aventurieri, Mi-am reîncărcat nițel bateriile si m-am pus pe scris. Chiar dacă iarna se apropie și pandemia e pe cale să ne strice sărbătorile trebuie să sperăm ca totul va fi bine si că in 2021 vom putea călători mai mult atât în Romania cât și în afara țării. Pe parcursul aceste postări vă veți lovi de mai multe ponturi care vă vor veni în sprijin, sper eu, în organizarea și gestionarea vacanței de vis.

6 min
Poza titlu articol aerdevacanta

Călătoria din Grecia in acest an a venit nemaipomenit de bine. Inițial aveam bilete spre o altă destinație specială în care sperăm să ajungem curând (Sicilia – Italia). Pentru că se impuneau 14 zile de carantină în Italia am ales să mergem în Grecia anul acesta și deși inițial ne gândeam să vizităm 4 insule ciclade am zis să rămână 3 pentru a nu fi mereu cu bagajul după noi și pentru a ne bucura nițel de Marea Egee și de soare.

syros anastasi

Am avut la dispoziție 11 zile. Destule ar zice unii. A trebuit să mergem din Iași la București cu mașina pentru că din Otopeni aveam bilet direct spre insula Mykonos. Vă voi spune etapizat in continuare cum ne-am organizat vacanța din Grecia anul acesta.

𝐏𝐎𝐍𝐓! Dacă plecați cu mașina personală din Iași sau chiar din provincie o puteți lăsa pe termen îndelungat în Balotești foarte aproape de Otopeni, iar domnul de acolo vă asigură și transport gratuit la și de la aeroport. Pentru 11 zile noi am plătit 140 RON. Gasiti toate detaliile la acest link

După ce am luat biletele de avion am făcut research despre insulele ciclade, dintre care 24 sunt locuite, iar topul nostru era de genul: Santorini, Mykonos, Paros, Naxos si Syros. Santorini a ieșit de pe listă pentru că l-am vizitat in 2016 fiind prima noastră călătorie organizată. Hm... Poate voi scrie un articol și despre Santorini, cea mai frumoasă insulă din Ciclade după părerea mea. După mai multe dezbateri avute cu prieteni apropiati care ne-au însoțit am ales așa: Mykonos, Syros și Paros.

andra taverna

𝐂𝐮𝐦 𝐧𝐞-𝐚𝐦 𝐨𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐳𝐚𝐭?

Am început prin a căuta orarul după care circulau feriboturile între insule ca să ne organizăm sejurul după programul lor. Acesta este cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci dacă vrei sa vizitezi mai multe insule din Grecia. Asta ca să nu te trezești cu o zi înainte de zborul de întoarcere în țară că nu ai feribot spre insula de unde trebuie sa zbori. În extra sezon feriboturile circulă mai rar, deci dacă mergi în septembrie și octombrie ca noi s-ar putea să nu ai zilnic curse între insule. Prețul biletelor poate varia în funcție de compania de transport și de durata cursei. Cel mai puțin am plătit 7EUR între Syros – Paros, iar cel mai mult Paros – Mykonos care ne-a ajuns 40EUR.

𝐏𝐎𝐍𝐓! Studenții care dețin un card ISIC (cel pe care-l poti lua de la BRD) au discount 50% la compania Blue Star Ferries. Pentru a căuta programul feriboturilor poți folosi site-ul de aici

După ce am căutat programul feriboturilor noi am schițat următorul traseu. Sosiți in Mykonos plecăm spre Syros. Din Syros mergem în Paros, iar din Paros ne întoarcem în Mykonos. De ce am lăsat Mykonos ultimul poate va întrebați? Pentru că am vrut sa avem un back-up plan în caz de se va anula sau modifica biletul de avion având în vedere situația din 2020 sau chiar și dacă s-ar fi anulat un feribot (pentru că noi am pățit-o in 2016 datorită unei greve, lucru care ne-a împiedicat să ajungem in Naxos și a trebuit să ne reorganizăm finalul de vacanță).

În continuare ne-am ocupat de cazare, iar aici am apelat la Airbnb si booking.com. Prețurile au fost corecte și am avut cazări destul de frumoase zic eu (vedere la mare în Syros, piscină interioară în Mykonos și la 40 secunde de plajă)

𝐏𝐎𝐍𝐓! Daca veți folosi acest link veți avea reducere la prima cazare de pe AirBnb

Trebuie să vă faceți cont și in funcție de următoarea schemă veți avea un voucher la ei pentru o rezervare ulterioară. La o rezervare de peste 1.200 de lei, primiți 60 de lei; > 2.000 de lei, primiți 100 de lei; > 2.800 lei, obțineți 140 lei; iar peste 4.000 lei sau mai mult, obțineți 200 lei.

marea egee

Observ ca datorită pandemiei au redus bonusarea, însă chiar și așa puteți obține ceva bănuți pentru o altă destinație. Sfatul meu este să căutați persoane cu măcar 10 recenzii și să vedeți totodată poziția față de metrou, gară sau punctul dvs de interes. Noi am avut până acum doar experiențe pozitive cu Airbnb și recomandăm cu încredere. Chiar și acum în Grecia l-am folosit. Găsiți chiar și în România o grămadă de cazări.

Boon. Avem așa până acum: Bilete de avion luate, itinerariu feribot stabilit și cazări rezervate. Aici iarăși mai pot veni cu un sfat în ajutorul dumneavoastră dacă veți călători în extra sezon. Puteți căuta unele cazări și suna la ele să vedeți dacă sunt disponibile și puteți merge direct acolo și negocia un preț mai bun de cazare. Anul acesta a fost foarte liber pe insulele vizitate și cu siguranță puteam economisi ceva bănuți, însă am decis să mergem la sigur ca să nu mai căutăm acolo cazare. Ce ne mai trebuie? Test Covid pentru Grecia bineînțeles. Acesta l-am făcut în Iași la IRO și a costat 220Ron de persoană tradus și în limba engleză, eliberat în 24 ore. Pentru detalii referitoare la țările europene și nu numai în care doriți să intrați aveți informații pe site-ul mae.ro

casa din syros

Poate vă întrebați cum arăta aeroportul Otopeni pe timp de pandemie? Foarte gol și pustiu. Mai surprinși am fost de faptul că în avion fiecare pasager stătea unul lângă altul cu mască bineînțeles, dar avionul la dus cred că a fost circa 95% plin. Ajunși în Mykonos am trecut controlul de frontieră și cel de sănătate în care am prezentat testul negativ și am așteptat autobuzul care să ne ducă în port pentru a lua bilete la ferry spre Syros care a fost prima insulă explorată. Cost bilet 2.5 EUR.

Pentru continuarea articolului intrati aici: